Софийската пивоварна Cohones пусна две нови бири. Те са стилова новост за производителя, а едната е интересен експеримент с люта чушка. Решихме да разпитаме основателя на пивоварната за повече детайли.
1. Здрасти Мишо, радвам се отново да се видим след карантинния период, в който нямахме тази възможност. Как изкарахте този период?
Отчасти вкъщи, отчасти в пивоварната. Беше и продължава да е интересна ситуация, към която тепърва трябва да се учим да се адаптираме. Важното е, че всички сме здрави и имаме работа.
2. Пускате две нови бири и настъпвате от Светъл ейл към IPA, каква е тeхниката на Сешън IPA и какви хмелове и малцове ползвахте?
Да, пуснахме два нови Сешън ИПА като единият е класически Сешън, а другия е колаборация с нашите приятели от Чили Хилс и е подлютен с Нага. Реално техниката при сътворението им не е много по-различна от тази при Пейл Ейла ни, тъй като и той е със сухо охмеляване, както Сешън ИПА. За тези бири обаче използвахме различни хмелове – Кълъмбъс и Каскейд, както и малцове Пилзнер, Виена и КарПилз.
Снимка: licatanagrada.com
3. Лютата ви бира е чудесна за моя вкус, говоря за 5/10, лютивината е осезаема без да е прекалена. Как се справихте с този баланс?
Радвам се, че сме уцелили вкуса ти. Честно казано Тодор може да ти сподели как го постигнахме...още му се насълзяват очите при спомена :D Истината е, че направихме лют екстракт и дозирахме преди бутилиране, така че да можем да постигнем абсолютен контрол точно върху лютивината, така че хем да „тунинговаме“ палещия елемент в бирата, хем да сме сигурни, че можем да я повторим по същия начин. Но определено не беше лесен процес...особено от стомашно-чревна гледна точка
4. Balls and Hearts е кампания в подкрепа на заведенията, които с години развиваха крафт културата, а сега са тежко засегнати от кризата, разкажи ни повече за идеята и кампанията.
Идеята ни е много проста. Тези хора, както каза и ти, с години развиваха крафт сцената и крафт културата в България, за да може пивоварни като нашата да имат място на този пазар. Те, както и собствениците на магазини за крафт бира, са хората, които дават на нас поле за изява като пивовари. И докато магазините продължиха да работят, макар и с понамалели обороти, то хората с баровете трябваше да изкарат тези 2 месеца абсолютно на спестявания. Това беше и основната ни идея – да им помогнем, както те са помагали на нас. Приятели сме с всеки от тях и не е приятно да гледаш просто отстрани. Затова решихме, че ще направим бира, която да е носител на кампанията ни, за да вдигне повече шум, и ще предлагаме ваучери за консумация в тези заведения, а отделно от това ще дарим и 10% от продажбите на наши бири в комбинация с ваучер. Да, за някои хора това може да не изглежда много, но за нас не е малко, както и за тези хора. Да не говорим, че много по-важно от парите в един такъв момент е моралната подкрепа, да видиш, че на някой наистина му пука за теб.
5. Как ще се развива портфолиото тази година? Ще смекчите ли някои от плановете, които имахте или типично за вас - смело напред?
Никакво смекчаване, един вирус няма да ни промени плановете, които кроим от миналата година. Следващият месец пускаме още 2 нови бири, а имаме и доста интересни неща, които предвиждаме за по-късно през годината.
6. Благодаря за откраднатото време, да отговориш на въпросите на pivoteka.bg, има ли нещо, което пропуснах, но искаш да споделиш?
Благодаря ти и аз, Дидо! Няма какво да добавя освен да пожелая на всички хора да бъдат здрави и да мислят повече...дяволът не е толкова черен, колкото изглежда. Човечеството е преживяло далеч по-големи катастрофи, ще преживеем и това, стига да бъдем позитивни и да имаме повече смелост и критично мислене.
Въпросите зададе Деян Христакиев