Софийската пивоварна Cohones пусна две нови бири. Те са стилова новост за производителя, а едната е интересен експеримент с люта чушка. Решихме да разпитаме основателя на пивоварната за повече детайли.
1. Здрасти Мишо, радвам се отново да се видим след карантинния период, в който нямахме тази възможност. Как изкарахте този период?
Отчасти вкъщи, отчасти в пивоварната. Беше и продължава да е интересна ситуация, към която тепърва трябва да се учим да се адаптираме. Важното е, че всички сме здрави и имаме работа.
2. Пускате две нови бири и настъпвате от Светъл ейл към IPA, каква е тeхниката на Сешън IPA и какви хмелове и малцове ползвахте?
Да, пуснахме два нови Сешън ИПА като единият е класически Сешън, а другия е колаборация с нашите приятели от Чили Хилс и е подлютен с Нага. Реално техниката при сътворението им не е много по-различна от тази при Пейл Ейла ни, тъй като и той е със сухо охмеляване, както Сешън ИПА. За тези бири обаче използвахме различни хмелове – Кълъмбъс и Каскейд, както и малцове Пилзнер, Виена и КарПилз.
Снимка: licatanagrada.com
3. Лютата ви бира е чудесна за моя вкус, говоря за 5/10, лютивината е осезаема без да е прекалена. Как се справихте с този баланс?
Радвам се, че сме уцелили вкуса ти. Честно казано Тодор може да ти сподели как го постигнахме...още му се насълзяват очите при спомена :D Истината е, че направихме лют екстракт и дозирахме преди бутилиране, така че да можем да постигнем абсолютен контрол точно върху лютивината, така че хем да „тунинговаме“ палещия елемент в бирата, хем да сме сигурни, че можем да я повторим по същия начин. Но определено не беше лесен процес...особено от стомашно-чревна гледна точка
![]()
4. Balls and Hearts е кампания в подкрепа на заведенията, които с години развиваха крафт културата, а сега са тежко засегнати от кризата, разкажи ни повече за идеята и кампанията.
Идеята ни е много проста. Тези хора, както каза и ти, с години развиваха крафт сцената и крафт културата в България, за да може пивоварни като нашата да имат място на този пазар. Те, както и собствениците на магазини за крафт бира, са хората, които дават на нас поле за изява като пивовари. И докато магазините продължиха да работят, макар и с понамалели обороти, то хората с баровете трябваше да изкарат тези 2 месеца абсолютно на спестявания. Това беше и основната ни идея – да им помогнем, както те са помагали на нас. Приятели сме с всеки от тях и не е приятно да гледаш просто отстрани. Затова решихме, че ще направим бира, която да е носител на кампанията ни, за да вдигне повече шум, и ще предлагаме ваучери за консумация в тези заведения, а отделно от това ще дарим и 10% от продажбите на наши бири в комбинация с ваучер. Да, за някои хора това може да не изглежда много, но за нас не е малко, както и за тези хора. Да не говорим, че много по-важно от парите в един такъв момент е моралната подкрепа, да видиш, че на някой наистина му пука за теб.
![]()
5. Как ще се развива портфолиото тази година? Ще смекчите ли някои от плановете, които имахте или типично за вас - смело напред?
Никакво смекчаване, един вирус няма да ни промени плановете, които кроим от миналата година. Следващият месец пускаме още 2 нови бири, а имаме и доста интересни неща, които предвиждаме за по-късно през годината.
6. Благодаря за откраднатото време, да отговориш на въпросите на pivoteka.bg, има ли нещо, което пропуснах, но искаш да споделиш?
Благодаря ти и аз, Дидо! Няма какво да добавя освен да пожелая на всички хора да бъдат здрави и да мислят повече...дяволът не е толкова черен, колкото изглежда. Човечеството е преживяло далеч по-големи катастрофи, ще преживеем и това, стига да бъдем позитивни и да имаме повече смелост и критично мислене.
Въпросите зададе Деян Христакиев




